Ciocolată de casă

Ingrediente 

  • 500 g zahăr
  • 150 ml apă
  • 250 g lapte praf (dacă găsiți marca “Rarăul”)
  • 50 g cacao
  • 150 g unt (85% grăsime)
  • biscuiți (dacă găsiți rotunzi, de mărimea formei de brioșe)
  • după preferință puteți adăuga nucă, fulgi de cocos, rom, arahide, etc.

Bucăți: aproximativ 24 de ciocolăți (2 tăvi a câte 12 bucăți)

Veți avea nevoie de:

  • tavă brioșe
  • forme brioșe

image1_1

Preparare

  1. Punem formele de brioșe în tavă. Dacă am gasit biscuiți rotunzi, de mărimea formei, pur și simplu îi punem în formă, dacă nu, rupem biscuiții în bucăți și apoi îi punem înăuntru.

image12_1

2. Luăm un bol și punem laptele praf împreuna cu pudra de cacao trecându-le printr-o sită fină. Am adăugat pasul acesta din cauza fratelului meu, el urăște dacă ciocolata are gogoloașe 🙂

3. Amestecăm. Când eram mică, la punctul ăsta tot timpul mă jucam, construiam mici turnuri și adevărul e că și astăzi fac la fel, putem crea adevărate opere de artă :))

image4_1
4. Luăm o cratiță și amestecăm în ea zahărul cu apa. După ce le-am amestecat punem cratița pe foc mic.

image10_1

Iar acum urmează “marele nostru secret” pentru a ajunge la consistență ideală- trebuie să știm până când să fierbem siropul, pentru asta procedăm în felul următor:

  • luăm un pahar transparent, plin cu apă rece
  • băgăm lingura în siropul care fierbe
  • lăsăm să cadă o picătură de sirop în paharul cu apă rece
  • dacă picătura se destramă înainte să ajungă pe fundul paharului, siropul nu e gata
  • dacă picătura cade ca o mărgea, nu se destramă până când ajunge la fundul paharului, siropul este gata și putem închide focul

image3_2

5. Adâugăm untul și îl amestecăm până când se topește pe jumătate.

6. Adăugăm ingredientele uscate (amestecul de lapte praf și cacao) în sirop și amestecăm.

image5_1

7. Dacă vreți să adăugați nucă, fulgi de cocos, rom, arahide, etc., acuma e momentul, dacă nu, ciocolata este gata, se poate turna în formele de brioșe.

image7_1

image4_2

Deci…cam așa arată rezultatul final. După cum vedeți am lucrat încă un pic la ele :))

Eu sper din suflet că v-a plăcut și o să vă ajute, dacă da, să nu uitați să dați un like și share să vadă și prietenii voștrii.

Dacă îl recreați, să nu uitați să îmi trimiteți și mie. Abia aștept să văd creațiile voastre!!! (mă găsiți peste tot la @mareorsi).

Pentru orice întrebare, vă astept cu drag în casuța de comentarii!

Vă pup, Orsi

Leave a Reply

